Niet tevreden? Meld uw klacht bij ons
Bent u niet tevreden over hoe wij omgaan met u of uw pensioen, dan is dat natuurlijk heel vervelend. Wij lossen dit graag zo snel mogelijk voor u op. Daarom is het belangrijk dat u uw klacht bij ons meldt. Zo kunnen wij ervan leren en voorkomen dat het vaker gebeurt. Meldt u uw klacht bij ons, dan doen wij ons best om zo helder mogelijk aan te geven wat u van ons kunt verwachten. Met bijvoorbeeld duidelijke informatie over wanneer u van ons reactie krijgt.
Goed om te weten: Onze klachtenregeling sluit aan bij de nieuwe pensioenregeling én voldoet aan de normen uit de gedragslijn “Goed omgaan met klachten” van de Pensioenfederatie.
Het is belangrijk dat u uw klacht aan ons doorgeeft. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.
- U meldt uw klacht bij ons per telefoon, mail of brief. U gebruikt hiervoor de contactgegevens van Pensioenfonds Particuliere Beveiliging.
- Geef hierbij duidelijk aan wat de reden van uw klacht is.
- Bent u het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over uw pensioen? Geef dan aan waarom u het niet eens bent met deze beslissing.
- Als u belt, krijgt u vaak meteen antwoord.
- Stuurt u een e-mail of een brief, dan krijgt u binnen 15 werkdagen een antwoord.
- Soms hebben we meer tijd nodig. Dan krijgt u bericht wanneer u antwoord krijgt.
Heeft u van ons een reactie ontvangen op uw klacht, maar bent u het er niet mee eens? Of bent u niet tevreden over onze dienstverlening of de manier waarop u behandeld bent? Dan kunt u bezwaar maken. Schrijf een brief of
e-mail aan ons bestuur. Geef duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons antwoord.
- Heeft u bezwaar gemaakt, dan ontvangt u binnen twee weken een ontvangstbevestiging. In deze brief vermelden wij ook de termijn waarin we het bezwaar afhandelen. Het bestuur beoordeelt uw bezwaar. U krijgt een brief met de reactie van het bestuur.
- Zie voor de verdere procedure het Klachtenreglement (pdf).
Bent u het niet eens met het besluit van ons bestuur? En gaat uw klacht over de uitvoering van het pensioenreglement? Dan kunt u 2 dingen doen:
- Je gaat naar Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). GIP is onafhankelijk en kost u niets. Zorg dat u binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Check wel eerst of GIP uw geschil in behandeling kan nemen. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
- U gaat naar de rechter. Hieraan zijn wel kosten verbonden.
U kunt eerder naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen:
- Heeft u na 12 weken helemaal niets van ons gehoord? Dan gaat er echt iets fout, want normaal krijgt u binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog even contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar GIP.
- Heeft u 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben? Neem eerst gerust nog even contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar GIP.